2008년 6월 9일 월요일

GDC 2008 정리

어디서 부터 시작해야 할지 대략 난감하다.

session ppt 찍은 사진 용량만 2G 라서..

일단 session 별로 정리를 시작해야 할 듯 하다.


월요일 

 Advanced Visual Effect with Direct3D


화요일

Physics For Game Programmers


수요일

Optimizing DirectX Rendering On Multi-Core Hardware (Intel)

A Future Wide Open : Unleashing The Creative Community (Keynote - Microsoft)

Rules Of Engagement : Blizard's Approach to MultiPlayer Game Design

Voice Of An Angel - Next Gen Audio Processing and Effect For SINGSTAR on PS3

Advanced Skin Rendering In NVIDIA's Human Head Demo (NVIDIA)


목요일

The Art and Science of Lighting

The Next 20 Years of Gameing (Keynote)

Future of MMOs

The Art and Technology Behind BIIOSHOCK's Special Effect

Lighting and Material Of HALO 3


금요일

Designing and Implementing a Dynamic Camera System

CRYSIS Next-Gen Effects

Massive D - STRANGLEHOLD's Breakable Object System



일이 형이 위키 사이트 만들어서..

그 곳 봐가면서 정리를 시작해야 할 듯..

위키는 요기 --> http://devparty.net/


회사에서 발표는 어케 하려나 흠..

HALO3에 관련된 PPT가 올라왔다. --> http://www.bungie.net/Inside/publications.aspx

목요일에 있었던 FastWater Simulation for Games Using Height Fields도 올라왔다.

--> http://www.matthiasmueller.info/


ps. 일주일 다녀온 사이 딸내미가 훌쩍 커버려따 -0-

Baby Gap에서 사온 옷 사이즈가 너무 작다. OTL;;

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